banner vand aflaes og indberet dit forbrug

Aflæs og indberet dit forbrug

Du kan indberette dine aflæsninger en på følgende fem forskellige måder:

  • På arwos.dk: Klik her, 'log ind' og indtast dine aflæsninger.
    Du finder en vejledning til siden her
  • Ring til servicetelefonen på tlf. 3341 2318
  • Send aflæsningskortet med posten (HUSK PORTO)

Ofte stillede spørgsmål til aflæsning og indberetning:

Hvordan aflæser jeg min vandmåler?

Du skal aflæse alle tal i tælleværket på måleren.

Hvorfor skal jeg aflæse min vandmåler?

Vi bruger din aflæsning til at lave en årsafregning på dit vandforbrug og/eller din afledning af spildevand. Derudover danner aflæsningen også grundlag for beregningen af dit forventede forbrug i det kommende år. Altså de to a conto regninger, du modtager fra os dels i februar (sammen med årsafregningen) og i september.

Hvad sker der, hvis jeg ikke aflæser?

På aflæsningskortet kan du se, hvornår vi senest skal have din aflæsning. Herefter sender vi dig en rykker med et rykkergebyr på 125,- kr. Modtager vi herefter ikke din aflæsning i løbet af 14 dage, skønner vi dit forbrug og pålægger dig yderligere et gebyr på 300 kr.

Jeg har fået skiftet vandmåler – hvad gør jeg?

Hvis målernummeret på aflæsningskortet ikke stemmer overens med nummeret på din vandmåler, kan det skyldes, at du har fået ny måler i løbet af året – og at du ikke har givet Arwos besked.

Det kan du let selv gøre ved at klikke her... – eller du kan sende os en mail på afregning@arwos.dk

Hvordan kan jeg ændre mit forventede årsforbrug?

Du kan sende en e-mail til Kundeservice.

Husk at oplyse:

  • dit navn
  • målernummer – det finder du på måleren og på dit aflæsningskort
  • adresse for forbrugsstedet
  • årsagen til ændringen
  • det forventede forbrug i m³

Mailadressen er: afregning@arwos.dk 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • tilmeld dig sms service
    Tilmeld dig SMS-service
  • ofte stillede spoergsmaal
    Ofte stillede spørgsmål
  • bibliotek
    Bibliotek
  • Priser
    Priser