Arwos undersøger mulighed for at genåbne genbrugspladser

Bestyrelsesformand Jens Wistoft har bedt Arwos om at undersøge mulighederne for at genåbne genbrugspladserne.

UDSENDT DEN 27. MARTS kl. 14:05

– Der ved at opstå så store ophobninger af grene og haveaffald hos vores kunder. Det er ikke rimeligt, og derfor har jeg bedt Arwos finde en løsning, så selskabet kan opretholde sine forpligtelser, udtaler Jens Wistoft.

En eventuel genåbning vil tidligst kunne ske med virkning fra den 6. april 2020 kl. 8.00. Jens Wistoft fortæller desuden, at man sigter efter, at alle genbrugspladser åbner kl. 8.00 den 6. april.

Krav før åbning
Der er dog 3 forudsætninger, som skal indfries, for at åbningen kan ske, fortæller Jens Wistoft.

– En løsning må først og fremmest ikke gå på kompromis med medarbejdernes sikkerhed. For det andet skal vi kunne håndhæve alle nuværende regler, at vi undgår en smittespredning. Og så er det naturligvis en forudsætning, at regering og  myndigheder ikke skærper bevægelsesfriheden yderligere inden en åbning, fortæller Jens Wistoft.

Arwos vil sende en pressemeddelelse ud, så snart en løsning ligger klar. Har man meget grenaffald anbefaler Jens Wistoft, at man benytter Arwos’ allerede etablerede tilbud om, at de afhenter grenaffald med en lastbil med grab. Det koster 400 kr. pr læs.

23. oktober 2020